Logo dekombinatie.nl


Bedrijfsleider Joop Hoogvorst en Ronald Slijkhuis in de nieuwe vestiging van Budget Food in Zwijndrecht.
Bedrijfsleider Joop Hoogvorst en Ronald Slijkhuis in de nieuwe vestiging van Budget Food in Zwijndrecht.

Budgetsupermarkt in Kort Ambacht

In de voormalige Albert Heijn-supermarkt op winkelcentrum Kort Ambacht in Zwijndrecht opent vrijdag supermarkt Budget Food. De boodschappen zijn hier naar eigen zeggen tot 70 procent goedkoper.

ZWIJNDRECHT - Met veel enthousiasme geven bedrijfsleider Joop Hoogvorst en Ronald Slijkhuis, vertegenwoordiger van het hoofdkantoor van Budget Food, een rondleiding door de winkel. Ze lopen langs volle, mooi gespiegelde winkelschappen vol chips, rijst en diervoeding, langs pallets met flessen fris en langs koelingen met ijs en vlees.
Hun medewerkers zijn ondertussen nog hard bezig met het inrichten van verschillende andere schappen. Met man en macht werken ze om alles klaar te hebben voor de opening, aanstaande vrijdag om 10.00 uur. ,,Het is echt mooi geworden'', zegt Slijkhuis. Het hele pand is aangepakt, vertelt hij. En bovendien is een stuk van het oude magazijn bij het winkelgedeelte getrokken.
In hun winkel zijn producten te vinden van de bekende A-merken, maar voor een prijs die 40 tot zelfs 70 procent lager ligt dan bij een 'gewone' super, zo vertellen de mannen. Hoe dat kan, is simpel, stelt Hoogvorst. ,,Budget Food koopt restpartijen op – partijen met producten waar bijvoorbeeld een drukfout op zit of waarvan het etiket verouderd is.'' Maar met de kwaliteit, benadrukt hij, is helemaal niks mis. Ter illustratie loopt hij naar een pallet vol zakken chips. ,,Kijk'', zegt hij. ,,Oranje, voor koningsdag. Maar nog lang niet over de houdbaarheid heen.'' Hij vervolgt naar de fris-afdeling en pakt een fles cola. ,,Dit is bijvoorbeeld een partij met Duits etiket – ook nog helemaal prima.''

De producten zijn niet alleen goedkoop, ze worden ook nog eens netjes gepresenteerd, vertellen de heren. Bijna alles wordt uit dozen gehaald en wordt strak naast elkaar in de winkelschappen gezet. ,,Mensen moeten geen 'cash&carry-gevoel' krijgen'', zegt Hoogvorst. Maar chique is de supermarkt nou ook weer niet. ,,De drempel om binnen te komen is laag'', zegt Slijkhuis. ,,We zijn er voor alle lagen van de bevolking.''
En in dat opzicht past de winkel hier goed. Sterker nog: verschillende mensen uit Zwijndrecht en omstreken drongen bij het Budget Food-hoofdkantoor in Schagen, Noord-Holland, aan om hier een vestiging te openen, vertelt Slijkhuis. ,,Mensen bijvoorbeeld die in de buurt van een van onze vestigingen op vakantie zijn geweest en enthousiast waren om dat ze voor 30 euro een volle boodschappenkar hadden. Of mensen die enthousiast zijn gemaakt door vrienden of familie die vlakbij een vestiging wonen.''
De winkel past ook bij deze tijd, vinden Hoogvorst en Slijkhuis. Als voorbeeld wijst Slijkhuis naar de Action. ,,Iemand zei laatst: 'jullie zijn de Action, maar dan in supermarktvorm'. Dat vond ik een heel mooi compliment. Weet je: vroeger moest je je schamen als je naar zo'n winkel ging. Nu moet je je schamen als je niet gaat."

Reageer als eerste