Foto: pr

Zwijndrechtse claimbureau helpt bij reisvouchers

  Zakelijk

Zwijndrecht - Er is weer hoop voor eenieder die haar of zijn vakantiereis in het water zag vallen vanwege het coronavirus en een voucher heeft ontvangen, die, naar nu blijkt, lastig te verzilveren zijn. De Zwijndrechtse Jacqueline Euser startte 1 oktober 2020 haar claimbureau Fairclaim. Zij biedt hulp en geeft gratis advies bij het verzilveren van deze vouchers. Dat geldt ook voor overige problemen met de vliegreis, zoals vertraging.

Zwijndrecht - Er is weer hoop voor eenieder die haar of zijn vakantiereis in het water zag vallen vanwege het coronavirus en een voucher heeft ontvangen, die, naar nu blijkt, lastig te verzilveren zijn. De Zwijndrechtse Jacqueline Euser startte 1 oktober 2020 haar claimbureau Fairclaim. Zij biedt hulp en geeft gratis advies bij het verzilveren van deze vouchers. Dat geldt ook voor overige problemen met de vliegreis, zoals vertraging.

Euser komt uit een echte ondernemersfamilie en heeft de benodigde skills met de paplepel ingegoten gekregen. Ze heeft uit vriendendienst al veel mensen succesvol met raad en daad terzijde kunnen staan bij het indienen van diverse claims bij de luchtvaartmaatschappijen. Ze zich gaan verdiepen in de rechten van de luchtvaartpassagiers en heeft inmiddels alle kennis in huis op het gebied van de EU wet- en regelgeving. Met de komst van het Covid-19 virus werden haar plannen om voor zichzelf te beginnen, in één keer van tafel geveegd. Haar motto “gaat niet, bestaat niet” gaf haar het duwtje in de rug om haar plannen alsnog ten uitvoer te brengen. Doorzettingsvermogen, daar draait het om bij restitutie- en/of compensatieverzoeken.

Sinds de corona-uitbraak zijn veel reizen geannuleerd. Wat een leuke vakantie moest worden, werd voor velen een periode vol teleurstelling en onzekerheid.

Coronavoucher werd in het leven geroepen, maar met de huidige onzekere vooruitzichten op een onbezorgde toekomst, staat onder andere het verzilveren van de voucher op losse schroeven. Met de tweede coronagolf stijgt de ongerustheid onder de vakantiegangers en de vraag om vouchers in te wisselen voor geld loopt gestaag op. Het is al ruim een half jaar geleden dat de eerste vouchers zijn verstrekt, met als gevolg dat er nu een run op de reisagent en luchtvaartmaatschappij is. Deze kunnen de grote stroom meldingen nauwelijks aan en er ontstaan problemen bij de consument. Er komt geen antwoord op een schrijven, het emailadres bestaat niet meer etc. Al met al kan er lange tijd overheen gaan voor er daadwerkelijk contact gelegd kan worden en dan is het de vraag óf en wanneer er uitgekeerd gaat worden.

En hier speelt het claimbureau een grote rol van betekenis. Op de site van Rijksoverheid wordt onder andere geadviseerd om een jurist of claimbureau in de arm te nemen. Zij weten de juiste weg te bewandelen en kunnen indien nodig een gerechtelijke procedure opstarten. De plannen voor een voucherbank liggen op tafel bij de Ministeries van Financiën en Economische Zaken, maar het is nog niet zover.

Meer informatie: kijk op www.fairclaim.nl of stuur een bericht naar info@fairclaim.nl.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden